Θερινός Κύκλος WhyMath 2022
Στο θερινό κύκλο του WhyMath δουλεύουμε στοχευμένα στις δυσκολίες των μαθητών. Οι μαθητές επιλέγουν τη θεματική ενότητα που τους δυσκολεύει περισσότερο και δουλεύουμε εντατικά πάνω σε αυτή για 2 εβδομάδες.

Επιλέξτε τη θεματική ενότητα που σας ενδιαφέρει!
Προπαίδεια
- Κατασκευή γινομένων της προπαίδειας με ψηφιακό εξοπλισμό.
- Εκμάθησης προπαίδειας με εξειδικευμένες τεχνικές και διαδραστικά παιχνίδια
- Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων 4 πράξεων
Μαθηματικά Προβλήματα 4 πράξεων
- Ποια είναι τα σημαντικά βήματα που ακολουθούμε για την επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος;
- Διδασκαλία τεχνικών δυναμικής αντιμετώπισης ενός μαθηματικού προβλήματος.
Τα Κλάσματα
- Το κλάσμα ως μέρος μιας ποσότητας
- Το κλάσμα ως μέρος ενός συνόλου
- Πράξεις με κλάσματα
- Μαθηματικά προβλήματα αναγωγής στην κλασματική μονάδα
Οι δεκαδικοί αριθμοί
- Τι είναι ο δεκαδικός αριθμός;
- Με ποια γνωστή μαθηματική έννοια σχετίζεται;
- Το τοποθετώ τους δεκαδικούς αριθμούς πάνω στην αριθμογραμμή.
- Πράξεις δεκαδικών αριθμών – Επίλυση προβλημάτων με δεκαδικούς αριθμούς.
Ποσοστά και αναλογίες
- Τι είναι το ποσοστό; Με ποιες άλλες γνωστές μαθηματικές έννοιες σχετίζεται;
- Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων με ποσοστά.
- Αναλογίες και Αντιστρόφως ανάλογα ποσά – Επίλυση Προβλήματος.
Εμβαδά επίπεδων σχημάτων και Στερεομετρία
- Ιδιότητες επίπεδων σχημάτων – Εμβαδό και Περίμετρος.
- Στερεά σχήματα – Εμβαδόν παράπλευρης επιφάνειας – Όγκος.
Θετικοί και Αρνητικοί Αριθμοί – Δυνάμεις Ρητών αριθμών
(αποκλειστικά για μαθητές Γυμνασίου)
- Η έννοια των θετικών και αρνητικών αριθμών – Πράξεις με ρητούς αριθμούς – Αριθμητικές Παραστάσεις.
- Ιδιότητες δυνάμεων – Σύνθετες αριθμητικές παραστάσεις.
Ταυτότητες και Παραγοντοποίηση
(αποκλειστικά για μαθητές Γυμνασίου)
- Εκμάθησης ταυτοτήτων και παραγοντοποίησης με τη μεθοδολογία των Singapore Math.


Τελικά υπάρχουν λέξεις κλειδιά σε ένα Μαθηματικό πρόβλημα;
Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές όταν λύνουν ένα μαθηματικό πρόβλημα όπως το παρακάτω: “Ένας βιβλιοπώλης αγόρασε 369 βιβλία Μαθηματικών. Αν αγόρασε 128 περισσότερα βιβλία Μαθηματικών από ότι Γλώσσας, να βρείτε πόσα βιβλία είναι τα βιβλία Γλώσσας”. Το πρόβλημα αυτό απευθύνεται σε μαθητές της Γ’

Οι 4 Μαθηματικές Πράξεις: Η Σημασία τους στην Καθημερινή Ζωή και την Επίλυση Μαθηματικών Προβλημάτων
Οι τέσσερις βασικές μαθηματικές πράξεις – η πρόσθεση, η αφαίρεση, ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση – αποτελούν το θεμέλιο της μαθηματικής γνώσης και είναι ουσιώδεις για την καθημερινή ζωή μας. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τη σημασία και την εφαρμογή των πράξεων αυτών στην καθημερινή ζωή μας, καθώς και

Οι δεκαδικοί Αριθμοί – Γιατί μας Δυσκολεύουν … Μικρούς και Μεγάλους;
Οι δεκαδικοί αριθμοί αποτελούν ένα κεφάλαιο των Μαθηματικών, που δυσκολεύει τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες, αποδεικνύεται ότι οι δεκαδικοί αριθμοί «ταλαιπωρούν» και αρκετούς ενήλικες (Stacey & Steinle, 1999). Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε το 2001 από τους Stacey et al. Στην έρευνα αυτή

Μαθηματικά Προβλήματα για τη Γ’ Δημοτικού
Γιατί τα προβλήματα που περιέχουν προπαίδεια και διαίρεση δυσκολεύουν τόσο τους μαθητές; Ένας βασικός λόγος είναι ότι πρώτα απ’ όλα τα παιδιά δεν μπορούν να μάθουν τον πίνακα της προπαίδειας. Όμως ένας ακόμη σημαντικότερος λόγος είναι πως οι μαθητές δεν κατανοούν τη δυναμική διαδικασία που κρύβεται πίσω από το πρόβλημα!

Μπορεί η online εκπαίδευση να είναι ουσιαστική και αποτελεσματική;
Με την έλευση της πανδημίας του COVID είδαμε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς να μεταβαίνουν στην ψηφιακή εκπαίδευση. Στη χώρα μας η ψηφιακή εκπαίδευση δέχτηκε έντονη κριτική τόσο από τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς. Στην Ελλάδα, η πεποίθηση των περισσότερων γονιών είναι πως η διαδικτυακή εκπαίδευση υστερεί έναντι της

Η αποστασιοποίηση από ένα μαθηματικό πρόβλημα είναι ok!
Ο Champagne Zachary στο άρθρο του “Walking Away from a Mathematics Problem Is OK” (2021) αναλύει το πόσο σημαντικό είναι το σημείο στο οποίο οι μαθητές δυσκολεύονται και “κολλάνε” κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των Μαθηματικών. Ο συγγραφέας τονίζει πως αυτό το σημείο μπορεί να γίνει πολύ δημιουργικό. Χαρακτηριστική είναι