Τα Νέα μας

H Σημασία της Πρόσθεσης μέσα από τα Base Ten Blocks

Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, η διδασκαλία των Μαθηματικών εστιάζει στην κατανόηση των πράξεων και της εφαρμογής τους σε μαθηματικά προβλήματα. Δυστυχώς όμως το σχολείο εστιάζει στη διαδικαστική γνώση της πρόσθεσης με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην κατανοούν σε βάθος τη σημασία των μαθηματικών πράξεων﮲ η πρόσθεση είναι το να βάζουμε δύο ή περισσότερες

Διαβάστε περισσότερα »

Μαθηματικά Προβλήματα Ανοιχτού τύπου – Ας Δώσουμε στους μαθητές μας Κίνητρο για Συζήτηση!

Τα Μαθηματικά Προβλήματα ανοιχτού τύπου, είναι προβλήματα τα οποία έχουν πολλές διαφορετικές λύσεις και μπορούν να λυθούν με διαφορετικούς τρόπους. Η έρευνα γύρω από τη διδασκαλία των Μαθηματικών, έχει δείξει ότι η μάθηση των Μαθηματικών ενισχύεται όταν οι μαθητές συμμετέχουν σε συζητήσεις προκειμένου να λύσουν ένα ρεαλιστικό πρόβλημα (Steffe & Olive, 2014; Van de Walle

Διαβάστε περισσότερα »

Μαθηματικά και Τεχνητή Νοημοσύνη

“Ποια Μαθηματικά πρέπει να διδάσκονται τώρα που το ChatGPT μπορεί να λύσει εξισώσεις;” Αυτή είναι μια ερώτηση που μου θέτουν πλέον αρκετοί γονείς. Εκφράζουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι, η τεχνητή νοημοσύνη πλέον μπορεί να βρει τα πάντα! Κάθε εβδομάδα, διαβάζουμε αρκετά blog posts και άρθρα σχετικά με το πώς η τεχνητή νοημοσύνη

Διαβάστε περισσότερα »

Τα κλάσματα αποτελούν διαχρονικά αιτία άγχους τόσο για τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου

Τα κλάσματα αποτελούν διαχρονικά αιτία άγχους τόσο για τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου, όσο και για τους δασκάλους. Ας δούμε μερικές πρακτικές συμβουλές για να τα διδάξουμε με αυτοπεποίθηση! 1. Χρησιμοποιήστε αντικείμενα που γνωρίζουν τα παιδιά Για να κατανοήσουν τι είναι τα κλάσματα, ας τους δώσουμε παραδείγματα από την καθημερινή ζωή τους. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε

Διαβάστε περισσότερα »

Τελικά υπάρχουν λέξεις κλειδιά σε ένα Μαθηματικό πρόβλημα;

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές όταν λύνουν ένα μαθηματικό πρόβλημα όπως το παρακάτω: “Ένας βιβλιοπώλης αγόρασε 369 βιβλία Μαθηματικών. Αν αγόρασε 128 περισσότερα βιβλία Μαθηματικών από ότι Γλώσσας, να βρείτε πόσα βιβλία είναι τα βιβλία Γλώσσας”. Το πρόβλημα αυτό απευθύνεται σε μαθητές της Γ’ δημοτικού, όμως αν χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερους

Διαβάστε περισσότερα »

Οι 4 Μαθηματικές Πράξεις: Η Σημασία τους στην Καθημερινή Ζωή και την Επίλυση Μαθηματικών Προβλημάτων

Οι τέσσερις βασικές μαθηματικές πράξεις – η πρόσθεση, η αφαίρεση, ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση – αποτελούν το θεμέλιο της μαθηματικής γνώσης και είναι ουσιώδεις για την καθημερινή ζωή μας. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τη σημασία και την εφαρμογή των πράξεων αυτών στην καθημερινή ζωή μας, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο

Διαβάστε περισσότερα »

Οι δεκαδικοί Αριθμοί – Γιατί μας Δυσκολεύουν … Μικρούς και Μεγάλους;

Οι δεκαδικοί αριθμοί αποτελούν ένα κεφάλαιο των Μαθηματικών, που δυσκολεύει τους μαθητές όλων των βαθμίδων. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες, αποδεικνύεται ότι οι δεκαδικοί αριθμοί «ταλαιπωρούν» και αρκετούς ενήλικες (Stacey & Steinle, 1999). Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε το 2001 από τους Stacey et al. Στην έρευνα αυτή προέκυψε ότι μόνο το 80%

Διαβάστε περισσότερα »
μαθηματικά με κυβάκια

Μαθηματικά Προβλήματα για τη Γ’ Δημοτικού

Γιατί τα προβλήματα που περιέχουν προπαίδεια και διαίρεση δυσκολεύουν τόσο τους μαθητές; Ένας βασικός λόγος είναι ότι πρώτα απ’ όλα τα παιδιά δεν μπορούν να μάθουν τον πίνακα της προπαίδειας. Όμως ένας ακόμη σημαντικότερος λόγος είναι πως οι μαθητές δεν κατανοούν τη δυναμική διαδικασία που κρύβεται πίσω από το πρόβλημα! Τι εννοώ; Ας δούμε ένα

Διαβάστε περισσότερα »

Μπορεί η online εκπαίδευση να είναι ουσιαστική και αποτελεσματική;

Με την έλευση της πανδημίας του COVID είδαμε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς να μεταβαίνουν στην ψηφιακή εκπαίδευση. Στη χώρα μας η ψηφιακή εκπαίδευση δέχτηκε έντονη κριτική τόσο από τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς. Στην Ελλάδα, η πεποίθηση των περισσότερων γονιών είναι πως η διαδικτυακή εκπαίδευση υστερεί έναντι της δια ζώσης, ενώ οι πλειοψηφία

Διαβάστε περισσότερα »
μαθητής δημοτικού

Η αποστασιοποίηση από ένα μαθηματικό πρόβλημα είναι ok!

Ο Champagne Zachary στο άρθρο του “Walking Away from a Mathematics Problem Is OK” (2021) αναλύει το πόσο σημαντικό είναι το σημείο στο οποίο οι μαθητές δυσκολεύονται και “κολλάνε” κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των Μαθηματικών. Ο συγγραφέας τονίζει πως αυτό το σημείο μπορεί να γίνει πολύ δημιουργικό. Χαρακτηριστική είναι η φράση του “Θέλω οι

Διαβάστε περισσότερα »
Scroll to Top