“Ποια Μαθηματικά πρέπει να διδάσκονται τώρα που το ChatGPT μπορεί να λύσει εξισώσεις;”
Αυτή είναι μια ερώτηση που μου θέτουν πλέον αρκετοί γονείς. Εκφράζουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι, η τεχνητή νοημοσύνη πλέον μπορεί να βρει τα πάντα! Κάθε εβδομάδα, διαβάζουμε αρκετά blog posts και άρθρα σχετικά με το πώς η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) επηρεάζει, πρέπει να επηρεάζει ή αν δεν θα έπρεπε να επηρεάζει τον κόσμο της εκπαίδευσης. Νομίζω ότι η απάντηση είναι και πάλι η ίδια…Δεν μπορούμε να σταματήσουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας! Οπότε η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να σκεφτεί πώς μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να ενσωματωθεί με τον πιο αρμονικό τρόπο στη διδασκαλία των Μαθηματικών.
Ορισμένοι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν πως η ΤΝ θα πρέπει να απαγορευτεί στα σχολεία. Αυτή η αντίληψη μοιάζει αφελής. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι μαθητές μας, δεν βρίσκονται στο σχολείο όλη την ημέρα, οπότε θα χρησιμοποιούν την ΤΝ έξω από την τάξη, είτε το επιτρέπουμε είτε όχι. Ο στόχος μας πρέπει να είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία με σωστό τρόπο και να αναγνωρίσουν τις πιθανές παγίδες. Αν θέλουμε πραγματικά να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για το Πανεπιστήμιο, αλλά και τη σύγχρονη αγορά εργασίας, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι πολλά επαγγέλματα χρησιμοποιούν την ΤΝ. Άρα οι σημερινοί μαθητές πρέπει να προετοιμαστούν και να εκπαιδευτούν σωστά.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει επίδραση και στο τι διδάσκουμε. Αν το υλικό που δίνουμε στους μαθητές μας, είναι ασκήσεις Μαθηματικών, τότε όσο δύσκολες και να είναι αυτές, θα επιλύονται εύκολα με εργαλεία όπως το ChatGPT ή το PhotoMath. Θα πρέπει λοιπόν να επανεξετάσουμε τον τύπο των ερωτήσεων που θέτουμε στους μαθητές μας. Τα Μαθηματικά δεν είναι απλώς μια διαδικασία λύσης (είτε εύκολης είτε δύσκολης) για να βρεθεί μια σωστή απάντηση. Για να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της μάθησης των Μαθηματικών, πρέπει να τους θέτουμε ερωτήσεις που απαιτούν περισσότερα από την απλή εφαρμογή τυπικών Μαθηματικών διαδικασιών. Η εις βάθος κατανόηση επιτυγχάνεται μέσα από τη μοντελοποίηση των Μαθηματικών εννοιών και την περιγραφή ρεαλιστικών καταστάσεων της σύγχρονης καθημερινότητας του ανθρώπου.
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κάνουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά το λειτούργημά τους; Η απάντηση είναι ναι! Οι δάσκαλοι των Μαθηματικών μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ για να δημιουργήσουν σύγχρονα εργαλεία που θα διδάσκουν στο μαθητή τα Μαθηματικά μέσα από την εφαρμογή τους σε ρεαλιστικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Σε αυτά τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, οι μαθητές καλλιεργούν την κρίση τους, αναπτύσσουν την επιχειρηματολογία τους για να υποστηρίξουν ή να απορρίψουν ένα συλλογισμό και εκφράζονται με μαθηματικό τρόπο. Όλα αυτά δίνουν στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να αποκτήσει καλή σχέση με τους μαθητές του και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν θετική μαθηματική ταυτότητα.
Έχουμε πολλά να μάθουμε για το πώς να χρησιμοποιούμε καλύτερα την τεχνητή νοημοσύνη στη διδασκαλία των Μαθηματικών, καθώς και πώς να αναγνωρίζουμε τις παγίδες. Αν πραγματικά μας ενδιαφέρει να βοηθήσουμε όλους τους μαθητές μας, δεν πρέπει να αποφύγουμε ή να απαγορεύσουμε τη χρήση της ΤΝ. Αντίθετα, σας προτείνω να μάθετε πώς να την ενσωματώσετε στη διδασκαλία σας και στον επαγγελματικό σας χώρο. Η ΤΝ δεν πρόκειται να σταματήσει να αναπτύσσεται.
Ανυπομονώ να μάθω περισσότερα από όσους από εσάς παρακολουθείτε αυτό το δυναμικό θέμα!
Ανυπομονώ να μάθω περισσότερα από όσους από εσάς παρακολουθείτε αυτό το δυναμικό θέμα!